Language: 
International
PartnerNet
Site Hakkında

Sürüş

M 70 auf der Landstraße
Fuel consumption in driving mode is determined by a comparatively high number of factors:
 

- Sürücü

“Ayağı gaz pedalına yapışık” olan sürücüler ile yüksek motor devirlerinde kullanmayı seven sürücüler, her zaman daha ileri görüşlü kullanan diğer meslektaşlarına göre daha fazla yakıt tüketimine neden olacaktır. Şimdilerde bazı kamyon üreticileri, yakıttan tasarruflu sürüş tarzı konularında aydınlatan “ekonomik sürüş” konulu özel eğitimler düzenlemektedir. Genel bir kural olarak: Motor devri mümkün olduğu kadar  düşük tutulmalı ve sadece gerçek anlamda gerektiği yerlerde yüksek motor gücüne başvurulmalıdır. Yüksek hızlar, beton pompasının aşırı rüzgar direnci nedeniyle ölçüsüz yakıt tüketimine neden olur. Eğer bir otoyolda sabit 80 km/saat hızla giderseniz, çok fazla zaman kaybetmez, fakat %5 ile 10 arası daha az yakıt tüketirsiniz. Aynı şekilde dur-kalk trafik de yakıt kaybına neden olur. 40 ton ağırlığındaki bir makineyi 60 km/saat hıza çıkarmak, 0.5 litre dizel tüketimine neden olur. Şantiye arazisinde araç sürmek, son derece yüksek dizel tüketimine yol açar. Araç kokpitinde aktüel yakıt tüketimini gösteren bir ekran, yada bir prim sistemi, yakıt tüketimini kontrol altına almak için diğer teşvik yöntemleridir.
 

- Lastikler

Lastik basıncı, yakıt tüketimi için son derece büyük önem taşır ve bu nedenle her zaman biraz yüksek tutulmalıdır. Yaklaşık 0.1-0.3 bar pek zarar vermez, fakat yuvarlanma direncini azaltır ve bu sayede yakıt tüketimini düşürür. Lastik basıncı, hiçbir zaman tam yük altında önerilenden fazla olmamalıdır (Bkz. kamyon üreticilerinin kullanım kılavuzları). Daha lastik satın alırken, yuvarlanma direnci düşük lastikleri tercih etmenizde fayda vardır.

 

 

- Motor bakımı

Motor her zaman düzenli bakım görmelidir; zira sadece her şey en iyi şekilde ayarlandığı ve teknolojik olarak kusursuz durumda olduğu takdirde, motor en ekonomik şekilde çalışır. Tüm bunların yanı sıra, hava filtrelerinin kontrol edilmesi de buna dâhildir.
 

- Gereksiz yere yüksüz kullanım

Araç üstü beton pompaları genelde müsaade edilen yük kapasitesinin sınırlarında çalıştığından dolayı, navlun taşımacılığının aksine, “boş” çalışmadan söz edilemez. Burada kastedilen, son şantiyeden depoya gereksiz mesafelerdir. Çoğu zaman, olası beklemelere rağmen, aracı bir işten diğerine çalıştırmak ve sadece akşamları beton tesisine ya da sürücünün evine geri dönmektir. Buradaki sihirli sözcük, “akıllı rota planlamasıdır
 

- Ağırlık

Gereksiz yüklerden kaçınınız: Sadece gerekli olanı yükleyiniz. Daha fazla yük, daha fazla tüketim demektir
 

- Zaman baskısı

Sürücünün stres ve zaman baskısı altında bir şantiyeden bir sonrakine koşturması da yakıt tüketimine yansır. Vitesler en yüksek devirlere kadar değerlendirilir, çünkü müşteri bekler. Müşteriyi önceden arayıp, örn. bugün işin yarım saat geç başlayacağını bildirin
 
 

Name:
Passwort:

Aramak için giriş yapınız

Geribildirim     
 Sosyal Medya
Putzmeister Beton Pompaları YouTube LinkedIn